Menu Zavřeno

Jak snížit cholesterol

Zde se dozvíte jak snížit vysoký cholesterol

Jak snížit cholesterol přirozenou cestou
Cholesterol – srdce

Infarkt myokardu a cévní mozková příhoda (mrtvice) představují dvě ze tří nejčastějších úmrtí ve vyspělých zemích (dalším je rakovina).

Špatnou zprávou je, že se týkají stále mladších generací, výjimkou nejsou dnes ani třicátníci. A s velkou pravděpodobností jste v ohrožení i Vy. Dobrou zprávou zůstává, že oběma těmto vážným civilizačním onemocněním lze do velké míry předcházet jediným preventivním opatřením – pružnými a průchodnými cévami. Proto Vám ukážeme, jak snížit cholesterol.
Neprůchodnost cév je zapříčiněna ukládáním tuku, především škodlivého LDL cholesterolu (tzv. zlého) na jejich stěnách. Proto je nezbytné vědět, jak snížit hladinu cholesterolu a prodloužit si tak život a zachovat jeho kvalitu. Neboť i když člověk přežije mrtvici či infarkt, jeho život už nikdy nebude čím býval a na řadu svých oblíbených aktivit bude muset zapomenout.

Jak snížit cholesterol, Infarkt
Cholesterol – infarkt

Existují 3 hlavní způsoby jak snížit cholesterol a udržet jeho hladinu na zdravé hodnotě:

1. STRES

Stresové prožitky mají rozhodující podíl na vzniku cholesterolu, snížení imunity a dokonce vzniku nádorových onemocnění. Proto si pohlídejme, aby naše tělo tvořilo dostatečné množství hormonu štěstí – SEROTONINU.

Dopřejme si proto:

  • Denní (modré) světlo – nejlepší je pro nás venkovní sluneční světlo, do modrého světla patří ale i světlo z umělých zdrojů.
  • Světlo o různých vlnových délkách – (širokou paletu barev viditelného spektra)
  • Spánek – pro kvalitu spánku je důležitá noční varianta serototinu, tzv. melatonin. Platí, že čím vyšší hladinu serotoninu máme, tím máme i větší potenciál pro výrobu melatoninu v nočních hodinách.
  • Masáž – v dnešní době máme na výběr mnoho druhu masáží. Zvláště se pak doporučuje pro vyplavení stresu a rozvodu energie v těle stále oblíbenější Tantrická masáž.
  • Smích – staré přísloví říká „Dne, kdy jsem se nezasmál jako bych nežil„. Je to pravda, smích prodlužuje život. Jistě Vás nepřekvapí, že je to opět zásluhou serotoninu a endorfinu – hormonů štěstí, které tělo při smíchu vyplavuje.
  • Studenou sprchu – chvíle nepohodlí bude vykoupena následným hřejivým pocitem plným serotoninu. Ještě silnější účinky má sauna s následným zchlazením se v ledové vodě.
Cholesterol a Tantrická masáž
Cholesterol – Tantrická masáž

2. POHYB

Při zdravém pohybu naše tělo také vyrábí serotonin. Navíc srdce a cévy vykazují zvýšenou činnost a krev okysličuje celé tělo.
Zdravý pohyb je pohyb, který nám činí radost – tedy nikoliv extrémní zátěž. Ještě výrazněji podpoříme tvorbu serotoninu když budeme při sportu poslouchat naši oblíbenou hudbu.
Vyžaduje se minimálně 30 minut zvýšené zátěže denně.

Jak snížit cholesterol přirozeným pohybem
Cholesterol – sport

3. STRAVA

Nepřehánějte to s tučnými a mastnými jídly. Nevyřešenou otázkou stále zůstávají vajíčka – i lékaři mají rozdílný názor na to, zda vaječný žloutek zvyšuje hladinu škodlivého cholesterolu nebo ne.
V každém případě si zdravý člověk může dopřát bezesporu jeden žloutek denně a bílku poté libovolně. Bylo by škoda se o tento zdroj vysoce kvalitních bílkovin připravit. Pro člověka vstřebatelných z více než 95%. Pro porovnání: u jedlých hub je lidské tělo schopno zpracovat pouze něco okolo 15% v nich obsažených bílkovin!


Pro člověka jsou plnohodnotnější bílkoviny živočišného původu, protože obsahují komplex esenciálních aminokyselin (na rozdíl od rostlinných). Naproti tomu s nimi ovšem přijímáme i problematický tuk. Z tohoto důvodu je jejich občasná náhrada rostlinnými bílkovinami (1x až 2x týdně) nejlepší způsob, jak snížit cholesterol.

Konzumujte potraviny, které cévy pročistí:

  1. Česnek – právem mu patří první místo mezi potravinami prospěšnými pro naše cévy. Rozpustí cholesterol usazený v jejich stěnách a tím sníží krevní tlak. Navíc se jedná o přírodní antibiotitikum, které kromě vitamínů a minerálů obsahuje i testosteron.
  2. Mořské ryby – především tuňák a losos. Mořské ryby obsahují více omega 3 mastných kyselin, než ryby sladkovodní a díky tomu jsou účinnější při předcházení kornatění tepen.
  3. Semínka – zdravé jsou všechny druhy rostlinných semen a mají víceméně i obdobné složení. Tj. vysoký obsah bílkovin a zdravých tuků. Dále vlákniny, vitamínů a minerálních látek, díky čemuž pročistí nejen naše cévy, nýbrž detoxikují celé tělo. Obdobné složené mají různé druhy ořechů.
    Nejdoporučovanější jsou pak semena dýňová, lněná a chia semínka.
    Ovšem pozor: dejte přednost syrovým semenům před praženými. Dlouhodobým působením vysokých teplot se zdravé tuky mění na nezdravé!
  4. Červené víno – látka resveratrol odbourává volné radikály a tím zpomaluje stárnutí buněk a flavonoidy jsou rovněž účinné antioxidanty. Kromě ochrany před kornatěním tepen má červené víno omlazující účinky a zvyšuje hladinu serotoninu.
  5. Zeleninu – zejména brokolici, rajčata a špenát, ale i všechny druhy listové zeleniny.
  6. Další potraviny – olivový olej, celozrnné pečivo.
Jak snížit vysoký cholesterol zdravou stravou
Cholesterol – zdravá strava

ZBAVTE SE BOLESTI

Chronická i akutní bolest podporují stres a zvyšují hladinu LDL cholesterolu v krvi. Trpíte-li bolestmi hlavy či zad, ale i zhoršeným viděním, pískáním v uších, bolestmi lokte, ramene, kyčlí nebo kolene, v prvé řadě si nechte odblokovat krční páteř. Všechny výše uvedené problémy mohou mít příčinu právě v zablokované páteři!
K odblokování se využívají tlakové body při reflexní masáži a soustava napravovacích cviků.

Podrobnější informace jak snížit cholesterol:

Potřebujete-li blíže poradit jak snížit cholesterol a upravit zdravým způsobem svůj životní styl, pak nás kontaktujte.

DĚKUJEME,ŽE JSTE NAVŠTÍVILI NAŠE STRÁNKY JAK SNÍŽIT CHOLESTEROL

Tyto stránky byly vytvořeny v redakčním systému WORDPRESS.